
Goed gevonden worden. Als ondernemer wil je het liefst dat klanten direct aan jou denken als het gaat om het product dat jij aanbiedt. Dat was ‘vroeger’ al zo en is vandaag de dag op online gebied misschien nog wel belangrijker. Als winkelier wil je toch ook liever in een drukke winkelstraat zijn gevestigd dan in een moeilijk bereikbaar achterafstraatje? Dat geldt ook voor je vindbaarheid op Google. Met SEO (Search Engine Optimalisation) zorg je voor een betere online vindbaarheid van jouw website of webshop. Het resultaat? Je bent door geïnteresseerden makkelijker te vinden waardoor de kans op meer traffic (en dus meer handel!) toeneemt. Meer weten? Lees dan snel verder!
Online vindbaar tussen andere winkels door SEO
Nog even terug naar die oude, vertrouwde winkelstraat. Vergelijk die drukke winkelstraat eens met zoekmachine Google. Alles is er te vinden maar hoe val je nu op? De actieve ondernemers in de winkelstraat zorgen dat hun etalage er piekfijn uit ziet. Een grote en schone ruit met goed geëtaleerde producten (die bovendien mooi zijn uitgelicht) oogt aantrekkelijk. Goede aanbiedingen die bij voorkeur bij het seizoen passen, prikkelen de voorbijgangers. Een extra stoepbord voor de deur doet de rest. Opvallen! Klanten kunnen hierdoor je winkel simpelweg niet weerstaan en brengen je eerder een bezoek. Die winkeletalage kan je eigenlijk heel goed vergelijken met je website. Ziet deze er goed en verzorgd uit? Is de inhoud aantrekkelijk, relevant, informatief en actueel? Communiceer je de juiste zaken? Stuk voor stuk aspecten die van belang zijn om uiteindelijk makkelijk online gevonden te kunnen worden. Immers, een winkel in een verlaten straat met stoffige etalage en oude producten is weinig aantrekkelijk om te bezoeken.
Datzelfde geldt ook voor een oude website die lang geleden van nieuwe content is voorzien. De kans dat de consument hierdoor de weg naar jou weet te vinden, is klein. Daarom is er SEO en daarom zijn er SEO-specialisten zoals Steenstra Media die je helpen om jouw online vindbaarheid te verhogen. Dan hebben we het over de ‘organische vindbaarheid’ met zoekmachine optimalisatie (SEO) en niet over zoekmachine adverteren (SEA oftewel Search Engine Advertising).
De aspecten die van belang zijn bij SEO
Voor de ‘online winkelstraat’ Google zijn er verschillende factoren van belang die je vindbaarheid direct beïnvloeden. Google beoordeelt je website op basis van drie verschillende pijlers: de techniek van de website, de content op de website en de autoriteit van de website. Het zijn stuk voor stuk zaken waarop Google je website beoordeelt. Sterk verouderde techniek van je website is dé basis voor een slechte vindbaarheid. Daarom zal een SEO-specialist van Steenstra Media altijd eerst een technische audit draaien om vervolgens de techniek in orde te maken.
Als de basis is orde is, optimaliseren we bestaande (of nieuwe) landingspagina’s, zodat deze hoog gaan scoren in de zoekmachines. We nemen daarbij de zoekwoorden waarop je graag gevonden wilt worden als uitgangspunt. Verkoop je bergschoenen in de regio Limburg, dan zullen we je site zo inrichten dat juist die zoektermen op de juiste wijze op je webpagina’s worden verwerkt. Is er veel concurrentie? Dan is er nog een laatste zetje nodig. Met linkbuilding verhogen we de autoriteit van de pagina, waardoor Google je beloont met een hogere positie. Met SEO staat het verbeteren van de website of de verbetering van specifieke webpagina’s binnen de website voor een bepaald zoekwoord centraal. Dankzij onze jarenlange ervaring op het gebied van SEO, weten we bij Steenstra Media je Google-positief binnen de kortste keren aanmerkelijk te verhogen!
Waarom kiezen voor SEO bij Steenstra Media?
Als je kiest voor SEO, kies je voor het structureel verbeteren van je website waardoor je hoge posities behaalt binnen de zoekmachines op bepaalde zoekwoorden. Bij het intypen van een zoekopdracht worden daardoor de beste zoekresultaten weergegeven en komt jouw website eerder naar voren. Een goede SEO-specialist is als een aloude etaleur voor je winkeletalage; met een goede presentatie van een aantrekkelijke range met tot de verbeelding sprekende producten trek je de aandacht en wordt de weg naar jouw winkel beter gevonden. SEO doet feitelijk hetzelfde online en is daardoor voor vele bedrijven en branches interessant. Met een gedegen zoekwoordenonderzoek en het in kaart brengen van je concurrentie met behulp van programmatuur zoals Semrush, gaan we heel gericht voor je aan de slag. Uiteraard ontvang je van ons een concreet zoekmachine optimalisatie-advies, met een stappenplan voor het verbeteren van de website. Je kunt ervoor kiezen deze aanpassingen zelf door te voeren, of dit door Steenstra Media te laten verzorgen.
Na het optimalisatieproces ontvang je van ons periodiek SEO-rapportages over de behaalde posities en de behaalde conversie, alsmede het rendement van de website. Wanneer je goed zichtbaar en vindbaar bent in de zoekmachines zal jouw organisatie onderdeel zijn van de customer journey van de gebruiker. Met SEO zorg je bovendien dat voor een langdurige periode een goede vindbaarheid wordt gecreëerd. De investering in SEO verdien je relatief snel terug door een besparing in advertentiekosten in combinatie met een toename aan nieuwe klanten. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Kom meer te weten over SEO
In het verleden hebben wij nog meer interessante artikelen geschreven die raakvlakken met SEO hebben, je kunt ze terug lezen:
– Waarom juist nu je website vindbaar en op orde houden?
– Hallo Google, waarom staat onze website niet hoger in de ranking?
– Landingspagina maken

Ook samenwerken voor doeltreffend resultaat?
Laten we het hebben over waar jouw kansen liggen en wat we samen kunnen bereiken. Neem contact met ons op en wij gaan op zoek naar de beste oplossing voor jouw project.
Ties Steenstra
Bel 0493 – 366 017
of stuur een e-mail info@steenstramedia.nl