Doeltreffend resultaat door succesvol teamwork!

In dit artikel vertellen we je graag alles over het doel en het bereik van een goed ingerichte landingspagina. Een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op ‘landt’ nadat de bezoeker bijvoorbeeld op een advertentie of een Google resultaat heeft geklikt. Het woord is vaak verwarrend omdat iedere pagina op je website een landingspagina is, want je bezoeker moet immers altijd op een pagina binnenkomen.

Wat is het doel van een landingspagina?

Met een landingspagina wordt ook wel een conversiepagina bedoeld omdat het meer zegt over de pagina. In de praktijk is dit één pagina met ook maar één doel. Als je de bezoeker meer keuze geeft op de landingspagina, hoe minder keuzes de bezoeker maakt. De pagina is bedoeld om één concrete actie en begeleidt de bezoeker naar de Call-to-action.

Een call-to-action (CTA) zet de gebruikers aan tot actie. De term CTA wordt veel gebruikt in de marketing.

Je website is eigenlijk een web aan landingspagina’s. Op elke pagina staat één hoofddoel. Alles wat niet thuis hoort bij deze pagina leidt af bij de bezoeker en zal dan ook niet zorgen voor een call-to-action. Vaak is de homepagina een uitzondering. Hierop verwijs je wel door naar andere pagina’s.

Wat kun je bereiken met een landingspagina?

Iemand die interesse heeft in jouw producten wordt als een lead gezien. Leads worden meestal  gegenereerd door middel van leadgeneratie-campagnes. De afdeling marketing zorgt voor de campagne en de sales afdeling haalt de klanten uit een bezoekersstroom. Ook wel opt-in genoemd.

Dat betekent niets meer en niets minder dan dat iemand bewust wordt aangemeld of ingeschreven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Met opt-in geeft iemand expliciet toestemming dat zijn / haar e-mailadres gebruikt mag worden voor informatie, waaronder nieuwsbrieven.

Voorbeelden van landingspagina’s kunnen zijn:

  • Opt-in pagina voor het opbouwen van je e-maillijst
  • Aanvraagpagina voor offertes
  • Productpagina in je webshop
  • Upsell pagina voor extra aanbiedingen
  • Videopagina voor het krijgen van (YouTube)views en abonnees
  • Vacaturepagina voor het krijgen van sollicitanten
  • Blogpagina voor het krijgen van reacties en social media shares
  • Extra landingspagina om je zoekmachine optimalisatie, zie hieronder een mooi voorbeeld:

somerense vennen - casus

Een goede landingspagina maken zet aan tot actie

Om te zorgen dat er bij de bezoeker een bepaalde emotie wordt opgeroepen, is de kans groot dat de bezoeker daadwerkelijk over gaat tot actie. Informatie zet een lezer namelijk aan tot analyse, maar de juiste emotionele trigger zet een bezoeker aan tot een directe actie.

Wil jij ook een landingspagina maken? Steenstra Media kan hierbij helpen!

Doormiddel van een zoekwoorden onderzoek kunnen wij kijken welke nieuwe landingspagina’s we kunnen maken zodat we de bezoeker triggeren om over te gaan tot actie. Vraag een vrijblijvend gesprek aan om te kijken wat wij voor jou kunnen doen!

Ook samenwerken voor doeltreffend resultaat?

Laten we het hebben over waar jouw kansen liggen en wat we samen kunnen bereiken. Neem contact met ons op en wij gaan op zoek naar de beste oplossing voor jouw project.

Ties Steenstra

Bel 06 144 11 812
of stuur een e-mail info@steenstramedia.nl

Ties Steenstra-Steenstra-Media-reclame-internetbureau-someren-2021