Optimaal rendement voor je website, goede zoekwoorden & content!

optimaal rendement website door zoekwoorden en content
Tim Wilbers - Steenstra Media SEO Linkbuillder

Door Tim Wilbers - SEO specialist
Geplaatst op 11 april 2019

We bezoeken met zijn allen dagelijks verschillende websites, soms door de betreffende website direct te benaderen maar veelal door een zoekmachine als Google te gebruiken. Een goede website is in mijn ogen niet alleen een site die er goed uitziet, het dient ook een website te zijn die goed gevonden wordt. De vindbaarheid van jou website kun je verbeteren door een doordacht plan op te zetten. Hierbij moet je denken aan de juiste zoekwoorden en passende content. Maar hoe gaat dit in zijn werk?

Zoekwoorden die relevant zijn voor je website

Vaak proberen we ons te focussen op het hoofdonderwerp, vooral bij een nieuwe website is het lastig om daarbij meteen resultaat te krijgen. De concurrentie zit natuurlijk niet stil en heeft al langere tijd gebruik gemaakt van jou hoofdonderwerp en een behoorlijke reputatie opgebouwd.

"Om bovenaan in Google te komen kost tijd. Toen we bij Steenstra Media begonnen duurde het 1 maand voordat website beheer uitbesteden gevonden werd in Google. Om vervolgens bovenaan in Google te komen kostte ons 5 maanden!"

Het is belangrijk om na te denken welke woorden jouw website/bedrijf goed omschrijven, daarbij gelet op het zoekvolume en de concurrentie. Google is slim genoeg om synoniemen te herkennen, de zoekwoorden mogen daarom ook anders omschreven worden zolang de betekenis maar hetzelfde is. Zo kun je op zoekwoorden met hoge concurrentie toch nog resultaat krijgen.

Zorg voor passende content

De lijst met zoekwoorden is compleet en de zoekwoorden zijn geplaatst op de website, echter is dit nog steeds geen reden om meer bezoekers naar je website te krijgen of beter gevonden te worden in één van de vele zoekmachines. Maak een compleet verhaal wat relevant is voor het zoekwoord, let hierbij op dat jouw zoekwoord ook terug komt in de titels die je boven de alinea’s plaatst. Zodat de zoekmachines precies weten waarover je schrijft en wat je te bieden hebt.

Yoast SEO

Het laatste zetje om nog beter gevonden te worden in Google kun je doen door Google te helpen en precies te zeggen waarop je beter gevonden wil worden. De vindbaarheid vergroten doe je door de Yoast SEO goed in te vullen. Hieronder het voorbeeld van ons, waarbij het onderwerp duidelijk naar voren komt en ook meerdere malen terug te vinden is in de Yoast SEO.

Yoast SEO omschrijving - Steenstra Media

Zoekmachine optimalisatie bij Steenstra Media

Bij Steenstra Media ontvang je een concreet zoekmachine optimalisatie-advies, met een stappenplan voor het verbeteren van uw website. Ook kun je ervoor kiezen deze aanpassingen zelf door te voeren, of dit door Steenstra Media te laten regelen, alsmede het schrijven van goede SEO-teksten door een erkende tekstschrijver. Na het optimalisatieproces ontvang je van ons periodieke SEO-rapportages over de behaalde posities en de behaalde conversie, alsmede het rendement van de website.

Uw SEO-vakspecialist is altijd bereikbaar en denkt proactief mee over aanvullende kansen en mogelijkheden voor uw website. Het feit dat wij al voor vele klanten naar volle tevredenheid zoekmachine optimalisatie hebben mogen uitvoeren, bewijst onze expertise.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

We maken graag tijd voor u.

Bel Ties - 06-14411812 of stuur een bericht

© Copyright 2007 – 2019 Steenstra Media

Kvk nr: 17226146

BTW nr: NL166107384B01

Algemene Voorwaarden

Privacy verklaring

Sitemap