Wat is SEO?
SEO is het verbeteren van de website of specifieke webpagina’s binnen de website voor een bepaald zoekwoord, zodat deze pagina een hoge positie behaald in de zoekmachines, zoals Google. In essentie zorg je ervoor dat jouw organische vindbaarheid wordt vergroot.
Meer weten over SEO? Neem contact met ons op.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
Zoekmachine marketing bestaat uit de onderdelen: zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). SEO heeft betrekking op het structureel verbeteren van je website, zodat je hoge posities behaald binnen de zoekmachines op bepaalde zoekwoorden. Bij het intypen van een zoekopdracht worden dan de beste zoekresultaten weergegeven. Met zoekmachine adverteren, waarvan Google Ads veruit de bekendste is, adverteer je direct in de zoekmachines. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om je website boven de organische resultaten weer te geven. Je creëert dan zichtbaarheid tegen betaling (per klik op jouw link).
Wil je meer weten over SEO? Stel een vraag aan ons. Meer informatie over Google Ads lees je hier.
Waarom zou je SEO inzetten?
SEO is voor vele bedrijven en branches interessant, aangezien wij ons steeds vaker online oriënteren. Wanneer je goed zichtbaar en vindbaar bent in de zoekmachines zal jouw organisatie onderdeel zijn van de customer journey van de gebruiker. Ben je niet vindbaar? Dan zal je hier ook nooit deel van uitmaken.
Daarnaast zal je voor een langdurige periode een goede vindbaarheid creëren, waardoor je veel relevant websiteverkeer genereert. De investering in SEO verdien je relatief snel terug door een besparing in advertentiekosten en/of een toename aan nieuwe klanten.
Bovendien wil je ook niet te afhankelijk worden van adverteren, want Google verhoogt nog wel eens de CPC’s (klik kosten) of de concurrentie drijft de prijs op. Een goede verhouding in betaald en organisch verkeer is aan te raden, zodat je niet het gehele marketingbudget aan Google geeft.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Hoe ziet jullie werkwijze eruit?
SEO bestaat uit drie verschillende pijlers: de techniek van de website, de content op de website en de autoriteit van de website.
De techniek van jouw website is dé basis voor succes. Een goed presterende website maakt het mogelijk om hoog te scoren op Google. Eerst zullen we een technische audit draaien om vervolgens de techniek in orde te maken. Is de techniek in orde? Dan pakken we samen de content op de pagina aan. We optimaliseren bestaande (of nieuwe) landingspagina’s, zodat deze hoog gaan scoren in de zoekmachines. Tot slot kan het voorkomen dat je nog geen topposities behaald, vanwege bijvoorbeeld de concurrentie. Dan is er nog een laatste zetje nodig. Met linkbuilding verhogen we de autoriteit van de pagina, waardoor de eerste pagina op Google toch mogelijk is.
Hoog scoren op Google? Neem contact op en start vandaag nog met SEO.